Wednesday, 11 January 2012

Kedurjanaan Dan Pelepasan


Assalamualaikum semua, setelah aku bermati-matian menyerahkan seluruh jiwa dan raga, akhirnya tamat jua penyeksaan yang aku alami. Kesiumanku hampir retak, malam siang berjaga, kukerah keringat namun ia bukan semudah yang kusangka. 

Tuhan tolong lembutkan hati dia, Untuk menerimaku seadanya, 
Kerana ku tak sanggup, Kerna ku takmampu hidup, 
Tanpa dia di sisiku...

Kuharap lelahku bukan sekadar ludahan ditepi longkang. Namun itu bukan Hak ku, kerna aku tiada apa-apa yang ibarat cebisan dedaunan yang gugur, di tiup angin, jatuhku ditempat yang subur, aku mampu bercambah semula.. 

Jika terhenti aku ke tanah tandus, keringlah aku dimamah waktu menjadi debu.. Aku tidak pasrah tetapi aku redha dengan ketentuan-Nya, Hanya Yang Maha Segala layak menilainya.. Alhamdulillah aku telah usaha dengan sehabisnya..

Tragik kisah di atas tu? Ini semua penangan ombak rindu la, baru khatam malam tadi. hehe.Walhal entri ni tiada kaitan pun dengan kedurjanaan dan kisah diselitkan namun jika dihayati ia ada mesej tersirat~ Bab pelepasan tu betul! Officially saya sudah tamat examination! Itu sahaja aku mahu kongsi di sini. HAHA


Sedikit Nota Kaki Berbau: 
Gagal tidak semestinya sakai. 
Kejayaan tidak semestinya pandai. 
Usaha untuk berjaya itu adalah lebih bernilai.



Related Posts : cinta, Ombak Rindu 2011, Rindu, stress, study

6 comments:

cik Kartun said...

merdeka dah yew :D

CekbOlat-bOlat said...

walaupon jiwang,, tetapi mkna nye sgt berguna =)

Alieza Dayasari said...

betul.. usaha itu lbh berniali...
renung manisnya kejayaan bukan pahitnya usaha.....
'bacha' - bhs korea... hehehehe

kunjung nnt usha iklan says n churp2 saya....
Terima kASIH.

Alieza Dayasari said...

teruskan usaha....
jgn renung gagal lagi..

Iffah Afeefah said...

Ai layan ombk rindu gak? Hebak

AzwanRamli said...

Interpretasi dalam retorik metafora bahasa.....respek lu bro.

legitimate friends

Paparan terbaik dari bloggers!

CERITAS BUSUKS!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...