Tuesday 24 May 2011

Sajak: Hati ini Terbisik.

Hatiku terbisik..
Mengenang segala makian..
Hatiku membisik..
Mengapa lembutnya hati ini menahan tohmahan?

Merendah dan melernturkan jiwa..
Untuk mengalah..
Sedang aku lebih gagah untuk bersuara..
Lebih tegar berhebah..

Tapi ku singkirkan semua itu..
Kerna lembutnya hati ini tatkala itu..
Sanggup ku menahan kata-kata mu..
Menghina dan mencerca aku..

Kau takkan mengenali aku..
Dan takkan seumur hidupmu..
Kerna hati ini telah tertutup untuk semua itu..
Yang kau telah meludah aku..

Daku pilu..
Terluka, pedih ulu hatiku..
Sesal akan perhitunganku
Biar mati, asal tidak berpatah arahku..
Menyngkir punah!! segala memori waktu dulu..
Ketikaku mengenali kamu..

Yang ikhlas,
Pelakar Bisikan hati

*sajak ini mengisahkan saat-saat perit aku bercinta. 
Pilu sepilu pilunya. :p



Related Posts : hati ini terbisik, love poems, pelakar bisikan hati, Puisi

2 comments:

Unknown said...

:(

Unknown said...

tangisilah di ats sejadah..mgkn itu yg terbaik..insyaallah smuanya akn menjadi lbh baik & terbaik...amin...

:)

legitimate friends

Paparan terbaik dari bloggers!

CERITAS BUSUKS!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...