Showing posts with label mabuk kepayang. Show all posts
Showing posts with label mabuk kepayang. Show all posts

Saturday, 4 August 2012

Kecewa Bila Dapat Result UiTM 2012. Puii



Assalamualaikum, apa kabar semua, moga sihat walafiat hendaknya. Baru-baru ini keputusan peperiksaan 2012 bagi pelajar Group B (Degree, Master.. etc) UiTM seluruh Malaysia telahpun dikeluarkan. Ada yang antara mereka melompat gembira, ada yang tersadung dan ada pula yang jatuh tergolek bergolek golek.. golek2.. golek3.. Bagi yang berjaya, Alhamdulillah dan Tahniah diucapkan. Bagi rasa cool dengan selambe dek je cakap lek la  result bukan kayu ukur kejayaan. Gua tabik sama lu! Bagi yang kecewa gilos babeng, meratapi, mengomel tak tentu hala, mabuk kepayang, hancur luluh hatinya, aku nak cakap ko bukan nye mati. Jadi ada masa lagi untuk bertaubat. 

Ok mari kita muhasabah sedikit, apa perkataan pertama yang kita ucap apabila kita terima sesuatu, tak kisah la bila dapat keputusan peperiksaan, hadiah, dapat penumbuk, jerawat,  or apa-apa je?  Perghh!, wow!!, Shit!, Cis, OMGeee, Yey!, WTFish, Hoyyaass, Huawei, Fuuufufufufu, Yes!, Hiargggh ataupun lebih "manner" Terima kasih? Antara semua perkataan ni tak de satu pun yang lebih utama.. dari perkataan Alhamdulillah. walau seburuk yang kita terima. Buruk dari pandangan kita tetapi itulah yang selayaknya untuk kita!
Aisyhhh takkan cakap Alhamdulillah dah cukup.. Ia ucapan yang sangat besar, datang dari seluruh jiwa dan raga macam nak berpuisi la pulak.. kiki, penyerahan dan penerimaan yang sebenar terhadap apa dikurniakan Allah. Lagi satu ucap Alhamdulillah je terus dapat pahale satu kaleee.

Kenapa ye? Kerana sesuatu itu tidak akan terjadi tanpa kudrat dan kehendak dari Allah. Kita merancang dan Allah juga merancang, namun Allah adalah sebaik-baik Perancang. Shooot! gaya macam nak berceramah pulak woi nak gi ceramah gi masjid weyh, Kalau ye pun apa salahnya. Hehe. Sharing is caring~ Puiiii. haha. Silap tu Sharing is Loving. Cayunk cemua, *jadi dak pelat bajet tiut jap.

Ironinya Tak Perlu KECEWA.
Walaupun ia emosi semulajadi manusia.

Ok lastly, nak share siket semua orang tagih kejayaan, kejayaan yang macam mana terpulang pada penilaian individu tetapi kejayaan yang sebenar adalah "Terlepas dari Neraka Allah dan Masuk ke dalam Syurga Allah" jadi usaha dan persediaan mana yang kita perlu diperbanyakkan. Fikir-fikirlah. Dan setiap persediaan dan usaha janganlah diselitkan dengan unsur "Kotor" walaupun kesannya "Bersih 4.0" Setiap zarah yang kita usaha pasti dihitung, ada ganjaran dan ada pembalasan.


Saturday, 10 December 2011

MAMAT TerGila-Gila Minah Hindustan!

Urmila Matondkar

Assalamualaikum semua.. Hari gua nak cerita siket tentang MAMAT.. Mamat mane? Alaa.. Mamat vokalis kumpulan tuttt.. tuuu.. haaa. Isk3.. Ade plak minat gila minah hindustan sampai tergila-gila nak berbinikan minah hindustan? Gila apa?! Bukan banyak lagi ke minah melayu, amoi, kadazan dusun yang cun melecun lagi ayu sopan kat Malaysia ni nak buat bini. Jauh kot nak pergi India!

Actually Mamat yang dimaksudkan sebenornye aku.. Haha.. Tadi cakap vokalis? Ye la aku ni vokalis dan studio recording dalam henset aku jer,  kadang-kadang berkumpulan dengan adik aku terpeking terlolong.. kah.kah.kah.. Tadi sedang kebosanan, aku pon tengok la cite yang mak aku layan, macam kusyuk semacam je Beliau.. So aku pun duduk join.. Tiba-tiba bontot aku seolah-olah melekat kat kerusi mata pulak tak berkelip minda pulak berhalusinasi.. Halamak! mampuih dah lekat kat depan TB.. Setengah jam kemudian mak aku pun cau nak g jalan-jalan.. yela der.. hari sabtu kowt mesti mau shopping~! tangan di dada mata ke atas~ Aku pon terus melayari ombak filem terbabit. Pergh! lama kot tak layan gian tengok hindustan sorang-sorang, tak melalak memang tak sah lah kan.. Siot je cerita tu buat jiwa karat ku berbunga-bungaan. Haha. Hello gua bukan pondan oke~

Sridevi

Apa lagi tak tahan kot tengok cerita cinta hindustan.. Ayat plak memang macam haram tersusun macam puisi kot~ Ubah-ubah siket kasi kat awek gerenti cair gua cakap samalu.. Tapi paling gua musykil tu ade lagi ke CINTA macam dalam cerita hindustan tu. Ke kat India je? Tu la gua berangan klu gua ade dua bini dalam cerita Hindustan tu mesti TERBAIK kan! har har har. Gua bukan nak bini dua tapi korang tengok la sendiri cerita JUDAAI (1997) kat Astro ZEE.. "Butanya Cinta, Kaburnya Mata Akibat Harta dan Kesucian Pengorbanan Dalam Bercinta" baru korang paham maksud aku.. hehe. Siyes best gua tak tipu money back guarantee punya cerita.. :D 




legitimate friends

Paparan terbaik dari bloggers!

CERITAS BUSUKS!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...