Friday, 23 December 2011

Lu Ludah Gua Ludah Balik

Ni lagi satu dah makan asam ludah-ludah plak! Ceyt dasar Sivaji

Assalamulaikum semua, sekarang tengah sibuk dengan isu meludah-ludah ni. Ape pasal best sangat ker? Pasal Pemuda Umno nak meludah mahasiswa lah! Apelah.. Best lagi kita dengar kenyataan Ariff Alfian yang mengatakan "saya masih lagi Islam dan saya tetap teguh berpegang pada Islam sehingga ke hujung akhir ayat saya, tiada apapun yang dapat menggugat keimanan saya daripada terus menganuti Islam"  tapi ape pasal plak nak melanggar fitrah kejadian manusia sampai nak kahwin dengan jantan omputih bukan ada tempat nak sodok pon, ape takde pompuan lagi ke kat dunia ni? Mungkin dia mahukan gadis melayu terakhir tetapi mungkin sebab dah putus asa tak juga ketemuin, tu yang laki pon dia sapu je~ Aduiyai.. Tu la wanita sekalian, jadila sebaik-baik wanita agar tidak ramai lagi lelaki yang putus asa dan bertindak membabi buta seperti  si Ariff Alfian.. Wakaka!

Ni carian wakweku cik google, aku bukan suruh focus kat dada dia, 
cuma renung-renung ayat kat dada tu.. Haha

Aduiii lupa plak pasal ludah meludah.. ermm cuba kita contohi rumput klu kita ludah kat mereka tak pula mereka ludah kat muka kita balik kan? Siap amik serpihan ludah yang mengotorinya itu buat baja agar dapat tumbuh lebih subur dan lebih cantik. Ye aku memang suka benda hijau, tak terkecuali rumput. Kau peduli apa? Cuba  kita lihat dalam kehidupan kita seharian kalau orang ludah pasti nak ludah balik kan. Kalau orang sembur kita pon tak tahan nak sembur balik sampai nak kasi kaw-kaw kapal api punya. Macam tu la percakapan, ramai antara kita mahu menang dalam percakapan dan selalu mengikut hati. Jadi pakai otak. Yang baik boleh buat baja kita ambil, yang jahanam tu kita buang jauh-jauh tak perlu nak berbalas dan menampakkan kebodohan kita. Bercakap bila perlu and pakai otak, tak perlu meludah. Haha. 




"Silentce is golden" does not practical anymore but..
"Sabar separuh dari iman" is more practical nowadays



Related Posts : Ariff Alfian, ludah, rumput, sabar, Silent is golden

13 comments:

fadh leyanie said...

ludah meludah antara satu sama lain bukan mndatangkan kebaikan,menambahkan kburukan lagi.hadoo..

Anisa Hang Tuah said...

jilat ludah balik..tu term yg sesuai digunakan pada pakwe yg tinggalkan makwe pastu nak kapel semula..ok lari topik

Bella Bell said...

kadang- kadang berdiam tu lebih baik :)

CekbOlat-bOlat said...

dh la air liur tu bsuk.. nk ludah2 plak.. eeee.. heheh

Iffah Afeefah said...

aku plih utk diam

chemay said...

phuihhhhh kat laki yang kahwin dengan laki tuhh.
heh!
-.-

Alieza Dayasari said...

x ada gunanya menang dlm percakapan.. lainlah masuk pertandingan PIDATO kan....
hehehehe

cik ika said...

tataw la kes uh..

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

air luur xhadam kot
sebab 2 kena ludah..
huhu

nazz said...

jangan ludah di mereta-rata tempat...longkang ok...haha

cik Kartun said...

yupp.. diam lagi baik..

Original CikTeddy said...

alhamdulillah..i agree with u..

Novelgurl said...

ap r men ludh2~ bahas guna ilmu r bru r dipnggil cerdik nie x ..

legitimate friends

Paparan terbaik dari bloggers!

CERITAS BUSUKS!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...